Veel gestelde vragen

Op een wimpel zit geen garantie. De levensduur is geheel afhankelijk van de weersomstandigheden en waar locatie van de mast.
Hangt de wimpel bijvoorbeeld de hele dag in de zon of alleen een paar uurtje in de ochtend. Staat de mast erg op de wind of meer in de luwte etc.
Uitgaande dat de wimpel het gehele jaar door dag en nacht buiten hangt zal dat circa 10 à 15 maanden zijn. De wimpel is dan misschien niet eens stuk zijn, maar het mooie is er wel vanaf. Het doek kan gaan rafelen en de kleuren kunnen  verschoten zijn.
Het blijft echter een gemiddelde; er zijn voorbeelden waar hij binnen een jaar stuk is (aan de kust) maar ook waar hij na 2 jaar nog vrolijk wappert.

Ja, een vlag kan gewassen worden,  alleen u moet er geen wonderen van verwachten. Na verloop van tijd zal het vuil gaan ” inbakken ” in het doek. Wassen help iets maar u krijgt het nooit zo mooi schoon als toen u hem kocht.
Bij een wimpel met stokje adviseren wij het eigenlijk vanwege dit stokje om hen niet te wassen, in ieder geval niet machinaal. Het beste is het dan om hem met de hand te wassen. Maar ook hier moet u geen wonderen verwachten. Tegen verkleuring is niets te doen.

Op een wimpel zit geen garantie en tegen verkleuring is helaas niets te doen. Verkleuring is een gevolg van de weersinvloeden (zonlicht, UV straling). Met name rood is helaas in het algemeen gevoelig voor UV straling. Het is dan ook geheel afhankelijk waar de mast met wimpel staat binnen welk termijn dit zou kunnen gebeuren. Bij een wimpel die de gehele dag in de volle zon hangt zal dit eerder zichtbaar zijn dan een wimpel op een schaduwrijk plekje hangt en misschien maar een paar uur ochtend- of avondzon heeft.

Een oranje wimpel wordt in combinatie met de Nederlandse vlag opgehangen bij verjaardagen van de Koninklijke familie.

Wij hebben geen fysieke winkel, maar in overleg kunt u het bij ons atelier afhalen. Let op; u krijgt dan een ander adres. Het adres dat op de site staat is uitsluitend een postadres.

De levertijd is doorgaans 2 tot 3 werkdagen nadat wij de bestelling hebben ontvangen.
Indien u het artikel voor een bepaalde datum zou willen ontvangen kunt u dit op uw orderformulier kenbaar maken. U kunt er dan vanuit gaan dat u het artikel ook dan voor die tijd in huis heeft. Mocht dit onverhoopt niet lukken zullen wij u daar onmiddellijk over berichten. U kunt dan beslissen of u wilt wachten of de order wil annuleren.

Het kan wel eens voorkomen dat bestellen via de webwinkel niet lukt. Waardoor dat komt is altijd moeilijk te achterhalen. Het kan aan onze provider liggen of aan de uwe. U kunt is dat geval het artikel ook gewoon via het contact formulier of de e-mail bestellen. Graag duidelijk aangeven om wel artikel het gaat en uw naam, adres en woonplaats opgeven. U ontvangt altijd nog een bevestiging van ons.

Dit komt vaak doordat deze mail automatisch gegenereerd wordt en dan regelmatig als spam of ongewenst wordt gezien. Kijk dan even of hij in de “spam” box staat of de map “ongewenste mail”.

In principe verzenden wij de goederen met de PostNL met een Track&Trace code. Hier kunt u zien wanneer PostNL voor de deur staat. Indien u niet thuis was kunt u zien waar u het pakketje kunt ophalen.
Ook kunt u bij de order een ander afleveradres ingeven (bv werkadres). U kunt dit aangeven in het opmerkingen veld. Zie verder ook de “verzendwijze”.

Alle prijzen bij de VlaggenWebWinkel inclusief 21% BTW. U ziet dus meteen wat de wimpel kost en er komen dus naast de verzendkosten geen extra kosten bij.

Ja, u kunt bij “alternatief verzendadres” een ander adres ingeven, bv uw werk etc. Dit kan met name handig zijn als er door de week bijna nooit iemand thuis is

Bij de zending zit altijd de factuur  welke u binnen 14 dagen dient te voldoen.
Voor zendingen naar het buitenland ontvangt u vooraf een factuur. Nadat wij het bedrag ontvangen hebben worden de goederen aan u verzonden.
Ja, de factuur wordt altijd gelijk met de goederen mee gezonden.
Het kan echter zijn dat u de wimpel aan iemand kado wilt geven.
In dat geval kan het factuuradres anders zijn dan het goederen adres. U vult dan in de webwinkel uw adres in voor de factuur welke u vervolgens via de e-mail ontvangt.
Bij “alternatief verzendadres” geeft u het adres op waar de goederen naar toe moeten.
De goederen worden vervolgens met een pakbon verzonden waarbij u genoemd wordt als degene van wie het komt. Uiteraard kunt u dit ook via het contactformulier doen.
Ja, dat kan. U moet deze wel op uw kosten aan ons verzenden. Ongefrankeerde zendingen worden door ons geweigerd tenzij er van te voren afspraken over gemaakt zijn.
Daarnaast worden bij crediteringen alleen de artikelen gecrediteerd. De verzendkosten moet u alsnog betalen.

Ja, met name in de E.E.G. is het geen probleem. Wel vragen wij u om vooruit te betalen en zijn de verzendkosten hoger. De exacte verzendkosten is afhankelijk van het land.
Wanneer u een artikel bestelt krijgt u van te voren een e-mail met het over te maken bedrag. Zodra dit op onze rekening staat wordt het artikel verzonden. Buiten de E.E.G. is ook mogelijk, echter op aanvraag.

Wij versturen onze goederen doorgaans als pakketzending met PostNL, met Track&Trace code. Levering aan postbussen is dus mogelijk. Bestellingen worden tussen 8:00 en 18:00 uur door de PostNL bezorgd. Het is niet mogelijk om een voorkeur voor een tijdstip aan te geven, echter de ervaring leert dat het in de meeste gevallen voor 15.00 uur is. 

Neem contact met ons op via ons contactformulier of bel 072-5325058.

Staat uw vraag er niet bij?

Ga dan naar onze contactpagina en stel uw vraag daar.

Right Menu Icon